Emeryt
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:49, 16 Cze 2013 Temat postu: co po książce? |
|
|
Raziel napisał: | Rzecz trzecia i najważniejsza. Musimy sobie uświadomić i ustalić kierunek działania. Co my chcemy zrobić? Chcemy zbudować świat, ale po co? Do pisania sobie w nim opowiadań, nowel i powieści? Oczywiście, zdecydowanie. Ale czy to wszystko? I w ogóle, czy to najważniejsze co chcemy z tym osiągnąć czy sięgamy po więcej? Zobaczcie że settingi literackie, jakkolwiek zajebiste by nie były są i tak niszą jeśli coś ich nie wspiera. Czy ktokolwiek znał świat Pieśni Lodu i Ognia zanim powstał serial i różne gry? Grupka fanów. Może i całkiem spora, ale i tak na prawdę to nieliczna w porównaniu z obecną. I na dodatek nikt tego nie czytał bo ma zajebisty świat, czytano to bo proza Martina jest zajebista, bo są głębokie i wielowymiarowe postaci, bo jest ciekawa fabuła. Samym światem, nawet najfajniejszym na świecie tego nie osiągniemy.
Oczywiście, pewne drogi jak stworzenie wypasionej gry AAA czy Hollywoodzkiego filmu są dla nas zamknięte i raczej bym się nie napalał żeby kiedykolwiek się otworzyły. Ale możemy sobie zbudować fanbase w inny sposób, wyrośliśmy z gier tradycyjnych jak bitewniaki, RPGi i planszówki to i ukierunkujmy się w tę stronę.
Oto moje pomysły w kolejności co powinniśmy zrobić:
- Planszówka strategiczna. Walka o władze w Dominacie, mamy kilka frakcji-miast, gracze walczą o zasoby, tereny, mogą zawierać między sobą sojusze i się zdradzać. Kilka dróg do zwycięstwa. Planszówki są teraz popularne i mają branie, nawet w Polsce. Żeby to osiągnąć musielibyśmy się zapoznać z kilkoma grami planszowymi w tym stylu jak Gra o Tron, Cywilizacja czy Twilight Imperium ale było by to wykonywalne. Temat walki o Dominat by nam dał okazję po raz pierwszy wprowadzić graczy do settingu, mieli by Dominat i jego ładną mapkę, frakcje i ich armie, różne ciekawe jednostki. Był bym za tym żeby w niej była broszura z opisem świata i opowiadaniem. Jak mówiłem, plansżówki się sprzedają, zakładając że udało by nam się zrobić dobrą i dobrze się sprzedającą mielibnyśmy już pierwszy sukces który należało by kontynuować dodatkami (nowe frakcje, wojenne ekspedycje w Rubieże, wyprawy w równoległe wymiary). Dodatkowo, planszówka wydaje mi się być najtańszym pomysłem do przygotowania i najbardziej przychodowym.
Utrzymując planszówkę moglibyśmy przejść do kolejnego projektu za który widzę:
- Skirmishowego bitewniaka. Tu bym bardziej scentralizował świat, osadził bym go w Eschatonie co by dało graczom bliższy i szczegółowszy opis miasta, nam zaś by pozwoliło przejść z bardziej ogólnych opisów w bogate szczegóły i detale. Tu byśmy mieli różne frakcje jak Tetragrammaton, rody technomagiczne, rebeliantów chcących przejąć władzę, mutanty z głębin miasta, bioroboty i cholera wie co jeszcze. Taka gra daję okazje też wydawania dodatków w stylu kampanii fabularnych (którym można pisać prequelowe kolekcjonerskie nowelki), rozszerzenia o inne miasta itp.
- System RPG to mój trzeci pomysł, ruszał bym z nim tylko po sukcesie poprzednich projektów. RPGi same kasy nie przynoszą, a już na pewno nie próbował bym z nim wojować polskiego straganu RPG bo tu skończył by się od razu sromotną porażką. W każdym razie, RPG to gra która zbierze fanów, pozwoli im na interakcje świata a nam na mnóstwo opisów od ogólnego opisu Dominatu i Rubieży po bardzo szczegółowe teksty.
Teraz pytanie jak ja sobie ubzdurałem toto wydać? Opcji jest kilka:
- Jeden z nas infiltruje Fantasy Flight Games, zatrudnia reszte i tworzymy swoje Drwiący
- Zgłaszamy gotowe pomysły i prototypy różnym wydawcom, ktoś może się zainteresuje. Problem taki że być mogą postawić ultimatum "kupujemy całe IP albo nic". I wtedy skończymy z kupom na klacie a nie zajebistym settingiem.
- Wydajemy własnym sumptem. Pewnie by się to skonczyło bankructwem i samobójstwem.
- Opcja moim zdaniem najlepsza - płacą nam za to fani czyli tworzymy kickstartera dla każdego projektu kiedy nadejdzie jego czas. To wymagało by chyba założenia własnej firmy, plus mnóstwo czytania o tym jak zrobić sukcesywnego kicka i rozrkelamowanie go. Ale w ten sposób jakby się udało moglibyśmy mieć fanbase jeszcze przed wydaniem czegokolwiek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|