Forum www.galvorbak.fora.pl Strona Główna www.galvorbak.fora.pl
Gal Vorbak
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co po książce?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.galvorbak.fora.pl Strona Główna -> Varia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emeryt
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:49, 16 Cze 2013    Temat postu: co po książce?

Raziel napisał:
Rzecz trzecia i najważniejsza. Musimy sobie uświadomić i ustalić kierunek działania. Co my chcemy zrobić? Chcemy zbudować świat, ale po co? Do pisania sobie w nim opowiadań, nowel i powieści? Oczywiście, zdecydowanie. Ale czy to wszystko? I w ogóle, czy to najważniejsze co chcemy z tym osiągnąć czy sięgamy po więcej? Zobaczcie że settingi literackie, jakkolwiek zajebiste by nie były są i tak niszą jeśli coś ich nie wspiera. Czy ktokolwiek znał świat Pieśni Lodu i Ognia zanim powstał serial i różne gry? Grupka fanów. Może i całkiem spora, ale i tak na prawdę to nieliczna w porównaniu z obecną. I na dodatek nikt tego nie czytał bo ma zajebisty świat, czytano to bo proza Martina jest zajebista, bo są głębokie i wielowymiarowe postaci, bo jest ciekawa fabuła. Samym światem, nawet najfajniejszym na świecie tego nie osiągniemy.

Oczywiście, pewne drogi jak stworzenie wypasionej gry AAA czy Hollywoodzkiego filmu są dla nas zamknięte i raczej bym się nie napalał żeby kiedykolwiek się otworzyły. Ale możemy sobie zbudować fanbase w inny sposób, wyrośliśmy z gier tradycyjnych jak bitewniaki, RPGi i planszówki to i ukierunkujmy się w tę stronę.

Oto moje pomysły w kolejności co powinniśmy zrobić:
- Planszówka strategiczna. Walka o władze w Dominacie, mamy kilka frakcji-miast, gracze walczą o zasoby, tereny, mogą zawierać między sobą sojusze i się zdradzać. Kilka dróg do zwycięstwa. Planszówki są teraz popularne i mają branie, nawet w Polsce. Żeby to osiągnąć musielibyśmy się zapoznać z kilkoma grami planszowymi w tym stylu jak Gra o Tron, Cywilizacja czy Twilight Imperium ale było by to wykonywalne. Temat walki o Dominat by nam dał okazję po raz pierwszy wprowadzić graczy do settingu, mieli by Dominat i jego ładną mapkę, frakcje i ich armie, różne ciekawe jednostki. Był bym za tym żeby w niej była broszura z opisem świata i opowiadaniem. Jak mówiłem, plansżówki się sprzedają, zakładając że udało by nam się zrobić dobrą i dobrze się sprzedającą mielibnyśmy już pierwszy sukces który należało by kontynuować dodatkami (nowe frakcje, wojenne ekspedycje w Rubieże, wyprawy w równoległe wymiary). Dodatkowo, planszówka wydaje mi się być najtańszym pomysłem do przygotowania i najbardziej przychodowym.
Utrzymując planszówkę moglibyśmy przejść do kolejnego projektu za który widzę:
- Skirmishowego bitewniaka. Tu bym bardziej scentralizował świat, osadził bym go w Eschatonie co by dało graczom bliższy i szczegółowszy opis miasta, nam zaś by pozwoliło przejść z bardziej ogólnych opisów w bogate szczegóły i detale. Tu byśmy mieli różne frakcje jak Tetragrammaton, rody technomagiczne, rebeliantów chcących przejąć władzę, mutanty z głębin miasta, bioroboty i cholera wie co jeszcze. Taka gra daję okazje też wydawania dodatków w stylu kampanii fabularnych (którym można pisać prequelowe kolekcjonerskie nowelki), rozszerzenia o inne miasta itp.
- System RPG to mój trzeci pomysł, ruszał bym z nim tylko po sukcesie poprzednich projektów. RPGi same kasy nie przynoszą, a już na pewno nie próbował bym z nim wojować polskiego straganu RPG bo tu skończył by się od razu sromotną porażką. W każdym razie, RPG to gra która zbierze fanów, pozwoli im na interakcje świata a nam na mnóstwo opisów od ogólnego opisu Dominatu i Rubieży po bardzo szczegółowe teksty.

Teraz pytanie jak ja sobie ubzdurałem toto wydać? Opcji jest kilka:
- Jeden z nas infiltruje Fantasy Flight Games, zatrudnia reszte i tworzymy swoje Drwiący
- Zgłaszamy gotowe pomysły i prototypy różnym wydawcom, ktoś może się zainteresuje. Problem taki że być mogą postawić ultimatum "kupujemy całe IP albo nic". I wtedy skończymy z kupom na klacie a nie zajebistym settingiem.
- Wydajemy własnym sumptem. Pewnie by się to skonczyło bankructwem i samobójstwem.
- Opcja moim zdaniem najlepsza - płacą nam za to fani czyli tworzymy kickstartera dla każdego projektu kiedy nadejdzie jego czas. To wymagało by chyba założenia własnej firmy, plus mnóstwo czytania o tym jak zrobić sukcesywnego kicka i rozrkelamowanie go. Ale w ten sposób jakby się udało moglibyśmy mieć fanbase jeszcze przed wydaniem czegokolwiek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.galvorbak.fora.pl Strona Główna -> Varia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin